Všeobecné obchodné podmienky pre kamenné predajne
V Kysuckom Novom Meste dňa 13.01.2020 Nábytok JUKO, s r.o.
Jednajúcí: Chrmová Renáta, konateľ Chrmo Roman, konateľ Všeobecné
obchodné podmienky a reklamačný poriadok spoločnosti Nábytok JUKO, s
r.o. so sídlom Belanského 2725, 024 01 Kysucké Nové Mesto, IČO 36 684
741
I. Úvodné ustanovenia
-
1.1 Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti
predávajúceho a kupujúceho pri predaji tovaru.
-
1.2 Tieto obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy
a kupujúci podpisom kúpnej zmluvy súčasne potvrdzuje, že sa s týmito
obchodnými podmienkami oboznámil a že berie výslovne na vedomie, že
tieto obchodné podmienky sú s účasťou zmluvného dojednania medzi ním a
predávajúcim.
-
1.3 Predávajúci výslovne upozorňuje kupujúceho, že predávaný tovar je
určený pre použitie v domácnosti. Predávaný tovar v zásade nie je
vhodný na komerčné účely, napr. do stravovacích zariadení,
reštaurácií, barov, hotelov a pod. Predávajúci nezodpovedá za vady
spôsobené nadmernou záťažou, používaním tovaru na iné komerčné alebo
nekomerčné účely než je použitie v domácnosti.
II. Dodanie/prevzatie tovaru
-
2.1 Kupujúci je povinný prevziať tovar v súlade s kúpnou zmluvou.
Prevziať tovar je kupujúci oprávnený len, ak vopred uhradí celú kúpnu
cenu tovaru.
-
2.2 Tovar, ktorý sa nachádza na sklade v prevádzkarni predávajúceho,
je kupujúci povinný prevziať v tomto sklade do 5 pracovných dní od
zaplatenia kúpnej ceny. Ak si zákazník v stanovenej lehote tovar
neprevezme, je predávajúci oprávnený dodať tento tovar na náklady
kupujúceho na adresu kupujúceho uvedenú v kúpnej zmluve potom, čo
kupujúcemu deň vopred oznámil čas dodania neprevzatého tovaru. Ak
kupujúci nezabezpečí prevzatie tovaru za uvedených podmienok, je
povinný uhradiť predávajúcemu poplatok za uskladnenie vo výške 0,1 %
kúpnej ceny za každý deň uskladnenia, ako i náklady, ktoré
predávajúcemu márnou snahou doručiť tovar vzniknú.
-
2.3 Dodacia lehota na dodávku tovaru, ktorý sa nenachádza v sklade, je
dohodnutá v kúpnej zmluve. Predávajúci je oprávnený dodať tovar aj
pred termínom stanoveným v kúpnej zmluve, pokiaľ termín predčasného
dodania oznámi kupujúcemu aspoň tri dni pred predčasným dodaním
tovaru. Ak je dodávateľ predávajúceho v omeškaní s dodaním tovaru tak,
že dodacia lehota stanovená v kúpnej zmluve nie je dodržaná, má
kupujúci právo odstúpiť od zmluvy, ak túto skutočnosť oznámi
predávajúcemu písomne (mailom, faxom). Kupujúci je povinný prevziať
tovar do 5 dní, odkedy bol na dodanie tovaru predávajúcim upozornený,
resp. náhradnej dodacej lehoty v sklade prevádzkarne predávajúceho.
-
2.4 Výdajné sklady sa nachádzajú v predajniach zapísaných pre
predávajúceho v živnostenskom registri, ak nie je predávajúcim uvedené
inak.
-
2.5 Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný sa preukázať originálom
kúpnej zmluvy.
-
2.6 Miesto dodania je možné osobitne dohodnúť v kúpnej zmluve. V tomto
prípade je kupujúci povinný zabezpečiť prístupovú cestu.
-
2.7 V prípade svojej neprítomnosti na adrese uvedenej v kúpnej zmluve
v dohodnutom termíne dodania tovaru podľa predchádzajúceho odstavca,
je kupujúci povinný zabezpečiť prevzatie tovaru splnomocnenou osobou,
ktorá predloží originál kúpnej zmluvy a doklad o zaplatení kúpnej ceny
a tovar od predávajúceho prevezme. Pri doprave na vyššie poschodia je
kupujúci povinný zaplatiť doplatok predávajúcemu podľa cenníka
platného v čase nákupu, pokiaľ nie je možné použiť nákladný výťah.
Kupujúci má právo tovar pri prevzatí rozbaliť a skontrolovať množstvo
a kvalitu dodaného tovaru. Ak kupujúci zistí rozdiely v kvalite alebo
množstve, uvedú sa tieto skutočnosti v kúpnej zmluve a dodacom liste.
-
2.8 Čiastkové dodávky sú prípustné, pokiaľ nie je výslovne dohodnuté
inak.
-
2.9 Ak sa zmluvné strany po uzavretí kúpnej zmluvy písomne dohodnú na
jej zmenách, dodacia lehota pôvodne v zmluve stanovená sa primerane
predlžuje, pokiaľ nebude výslovne písomne stanovené inak.
-
2.10 Vzorky tovaru vystavené v predajni sú nepredajné, ak nie je
výslovne dohodnuté alebo ustanovené inak.
III. Ceny
-
3.1 Ceny tovaru sú stanovené podľa aktuálneho cenníka tovaru
predávajúceho v čase uzavretia kúpnej zmluvy, ak nie je dohodnuté inak
(ďalej len „kúpna cena“). V cene nie je zahrnutá doprava tovaru,
montáž, dekorácia apod. Ceny za tieto služby sú účtované osobitne.
-
3.2 Ceny majú charakter cien zmluvných vrátane dane z pridanej hodnoty
IV. Platobné podmienky
-
4.1 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu riadne a
včas. Tovar bude kupujúcemu odovzdaný až po úplnom zaplatení kúpnej
ceny, ako aj ceny za dopravu tovaru, montáž, dekoráciu apod.
-
4.2 Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu a) pri uzavretí kúpnej
zmluvy v pokladni predávajúceho, alebo b) bankovým prevodom na účet
určený predávajúcim.
-
4.3 Ak sa jedná o tovar na objednávku, zaplatí kupujúci pri podpise
kúpnej zmluvy splátku vo výške 10 % kúpnej ceny vrátane DPH, pokiaľ
nie je pri uzavretí kúpnej zmluvy dohodnuté inak. Zostávajúcu časť
kúpnej ceny je kupujúci povinný uhradiť pred prevzatím tovaru. Ak
kupujúci neuhradí tovar včas alebo vôbec, alebo iným spôsobom zabráni
dodaniu tovaru, je kupujúci povinný predávajúcemu uhradiť zmluvnú
pokutu zodpovedajúcu 10 % kúpnej ceny vrátane DPH. Kupujúci
prehlasuje, že takto dohodnutú zmluvnú pokutu považuje za primeranú.
V. Výhrada vlastníctva
-
5.1 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom
prevzatia tovaru na dohodnutom mieste.
-
5.2 Prevzatie tovaru je kupujúci povinný potvrdiť predávajúcemu na
dodacom liste.
-
5.3 Tovar zostáva vo vlastníctve predávajúceho až do momentu úplného
zaplatenia kúpnej ceny, ako aj ceny za dopravu tovaru, montáž,
dekoráciu apod. kupujúcim. Bezhotovostné platby sa považujú za splnené
pripísaním čiastky na účet predávajúceho.
VI. Zodpovednosť za vady
-
6.1 Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za vady, ktoré sa prejavia v
rozpore s kúpnou zmluvou po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).
-
6.2 Záruka sa nevzťahuje na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým
užívaním, nevhodným ošetrením, vplyvom poveternostných podmienok,
neodbornou manipuláciou, úmyselným poškodením alebo na závady, na
ktoré bol zákazník upozornený písomne v kúpnej zmluve. Vadou tovaru
nie je obvyklý farebný alebo štruktúrový rozdiel prírodných materiálov
(napr. kože), textilných a umelých materiálov (napr. ak sú u
nábytkových látok drobné odchýlky vo vzoroch látky alebo v tóne
farby), lakovaných alebo kachličkových plôch, a to najmä u dodatočne
objednaného tovaru. Vadou nie sú rozdiely rozmerov čalúneného nábytku
v rámci tolerancie. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá
predávajúci za vadu, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena.
-
6.3 Predávajúci si vyhradzuje právo na drobné technické zmeny
predávaného tovaru.
-
6.4 Záručná doba je pre spotrebiteľa 24 mesiacov. V prípade použitej
veci je záručná doba 12 mesiacov.
- 6.5 Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim.
-
6.6 Reklamácia musí byť kupujúcim uplatnená osobne spolu s písomným
predložením predajného dokladu alebo doporučeným listom alebo
prostriedkami diaľkovej komunikácie s kópiou zmluvy. V rámci
zodpovednosti predávajúceho za vady predaného tovaru má kupujúci
nasledujúce práva:
-
ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola
bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu
bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len
súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec
za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
-
ak sa jedná o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni riadnemu
užívaniu tovaru ako tovaru bez vady, má kupujúci právo na výmenu
tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má
kupujúci, ak sa jedná o vady odstrániteľné, pre ktoré však
kupujúci nemôže z dôvodu opätovného výskytu vád po oprave alebo
väčšieho počtu vád tovar riadne užívať.
-
ak sa jedná o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny tovaru.
-
ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za
ktorú predávajúci zodpovedá, má kupujúci namiesto práva na výmenu
veci právo na primeranú zľavu.
-
6.7 Vada, ktorá vznikla neodbornou starostlivosťou alebo iným
neodborným uvedením tovaru do prevádzky, bude považovaná za vadu
tovaru, ak montáž alebo uvedenie do prevádzky boli dohodnuté v kúpnej
zmluve a boli vykonané predávajúcim alebo inou osobou na zodpovednosť
predávajúceho. To platí aj keď montáž alebo iné uvedenie veci do
prevádzky vykonal kupujúci a vada vznikla na základe nesprávnych
pokynov uvedených v návode na montáž alebo na uvedenie veci do
prevádzky.
-
6.8 Práva z chybného plnenia sa uplatňujú u predávajúceho, a to v
zákazníckom servise predajní zapísaných pre predávajúceho v
živnostenskom registri, ak nie je predávajúcim uvedené inak.
-
6.9 Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, na ktoré sa vzťahuje
záručná doba, zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
-
6.10 Predávajúci nezodpovedá za tie vady tovaru, ktoré boli spôsobené
dopravou tovaru uskutočnenou kupujúcim či neodbornou manipuláciou či
montážou uskutočnenou kupujúcim.
-
6.11 Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v
zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu
vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
-
6.12 Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12
mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len
na základe odborného posúdenia.
-
6.13 Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od
kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení
reklamácie uvedie, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné
posúdenie. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť
predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci
uhradí spotrebiteľovi do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie
všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým
súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemôže
predávajúci zamietnuť.
-
6.14 V prípade vrátenia časti alebo celej kúpnej ceny za tovar
kupujúcemu, a to z opodstatneného dôvodu (napr. zľava z kúpnej ceny,
odstúpenie od zmluvy, nedodanie tovaru v termíne), môže byť čiastka do
výšky 100,– euro (vrátane) vyplatená kupujúcemu v hotovosti na
pokladni predávajúceho. V prípade, že čiastka prevyšuje 100,– euro,
bude v primeranej lehote, ktorá spravidla nepresiahne 20 dní, vrátená
kupujúcemu bankovým prevodom na účet, ktorý kupujúci predávajúcemu za
týmto účelom oznámi alebo poštovou poukážkou, ak sa kupujúci a
predávajúci nedohodnú inak.
-
6.15 V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením jeho
reklamácie alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má
právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na
juko@nabytokjuko.sk respektíve ruzomberok@nabytokjuko.sk ) -Ak
predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie v
lehote 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia
sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z. z., ARS
subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona
391/2015 Z. z.. Návrh môže spotrebiteľ uplatniť spôsobom určeným podľa
§12 Zákona 391/2015 Z. z., prípadne na stránkach Slovenskej obchodnej
inšpekcie www.soi.sk.
VII. Záverečné ustanovenia
- 7.1 Zmluvné vzťahy z tejto zmluvy sa riadia slovenským právom.
-
7.2 Kupujúci nie je oprávnený bez súhlasu predávajúceho postúpiť svoju
pohľadávku voči predávajúcemu vyplývajúcu z tejto zmluvy na tretie
osoby.
-
7.3 Kúpna zmluva, ako i jej zmeny a doplnky musia mať písomnú formu.
-
7.4 Osobitné dojednania so zákazníkom písomne dohodnuté v kúpnej
zmluve majú prednosť pred tými ustanoveniami týchto obchodných
podmienok, ktoré by s nimi boli v rozpore. Podpisom kúpnej zmluvy
zároveň zákazník v zmysle zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných
údajov v platnom znení súhlasí so spracovaním svojich osobných údajov
uvedených v kúpnej zmluve, vrátane ich spracovania na marketingové
účely. Na spracovanie osobných údajov je oprávnený predávajúci a jeho
zamestnanci, ako aj zmluvní partneri predávajúceho a ich zamestnanci
vykonávajúci dopravu a montáž tovaru. Udelený súhlas so spracovaním
osobných údajov platí až do odvolania, zákazník môže súhlas kedykoľvek
písomne odvolať, a to aj bez udania dôvodu. Akékoľvek riziká, ktoré by
mohli zákazníkovi vzniknúť v súvislosti s odvolaním súhlasu so
spracovaním osobných údajov nesie zákazník.
VIII. Informácie o spracovaní osobných údajov
Predávajúci bude v postavení správcu osobných údajov spracovávať osobné
údaje kupujúceho (Subjektu údajov) uvedené v kúpnej zmluve a súvisiacom
právnom vzťahu.
-
8.1. OSOBNÉ ÚDAJE, KTORÉ BUDÚ SPRACOVANÉ:
- meno a priezvisko,
- poštová adresa,
- emailová adresa,
- telefonický kontakt
-
8.2. ÚČELOM SPRACOVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV JE:
-
8.2.1 Realizácia zmluvného vzťahu – nákup tovaru v prevádzkových
miestach nábytok JUKO
- 8.2.2 Riešenie reklamácií
-
8.3. OSOBNÉ ÚDAJE MÔŽU BYŤ POSKYTNUTÉ NASLEDUJÚCIM TRETÍM OSOBÁM:
-
8.3.1 Správca zabezpečuje ochranu osobných údajov kupujúceho.
-
8.3.2 Spracovanie osobných údajov je realizované Správcom, osobné
údaje však pre Správcu môžu spracovávať prípadne aj ďalší
poskytovatelia spracovateľských softwarov, služieb a aplikácií,
ktoré však v súčasnej dobe Správca nevyužíva.
-
8.3.3 V rámci reklamačného konania sú od zákazníkov vyžadované
nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, telefónne číslo,
e-mail a podpis. Všetky takto získané osobné údaje sú spracovávané
výhradne za účelom nezbytným pre vybavenie reklamácie a v súlade
so zákonom č. 18/2018 Z. z. Zákon o ochrane osobných údajov a o
zmene a doplnení niektorých zákonov a v súlade s ustanovením čl.
13 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 z dňa
27. apríla 2016, obecného nariadenia o ochrane osobných údajov
(ďalej iba „Nariadenie“).
-
8.4. POUČENIE
-
8.4.1 Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe
automatizovaným spôsobom alebo v tlačovej podobe neautomatizovaným
spôsobom.
-
8.4.2 Subjekt údajov prehlasuje, že bol Správcom riadne poučený o
spracovaní a ochrane osobných údajov, že vyššie uvedené osobné
údaje sú presné a pravdivé a sú Správcom poskytované dobrovoľne.
-
8.4.3 Predávajúci realizuje všetky účelné fyzické a technické
opatrenia, aby zabezpečil informácie zhromažďované v spojení s
predajom tovaru v jeho prevádzkových miestach.
-
8.4.4 Správca týmto v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenia
informuje, že:
-
1) osobné údaje Subjektu údajov budú spracované na základe
jeho slobodného súhlasu, a to za vyššie uvedených podmienok,
-
2) pri spracovaní osobných údajov Subjektu údajov nebude
dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu
-
3) Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov,
ani neurčil zástupcu pre plnenie povinností v zmysle
Nariadenia
-
4) Správca nemá v úmysle predať osobné údaje Subjektu údajov
do tretej zeme, medzinárodnej organizácii alebo iným, než
vyššie uvedeným tretím osobám,
-
5) Subjekt údajov má právo (napr. emailom či prostredníctvom
poštovej zásielky)
-
a) kedykoľvek odvolať svoj súhlas so spracovaním osobných
údajov, tzn. vziať udelený súhlas späť. b) upravovať svoje
osobné údaje a ich rozsah c) požadovať od Správcu informácie,
aké jeho osobné údaje spracováva d) právo požadovať od Správcu
prístup ku svojim osobným údajom, ich opravu alebo výmaz,
poprípade obmedzenie spracovania, a vzniesť námietku proti
spracovaniu e) má právo na prenositeľnosť týchto údajov k
inému správcovi ako aj f) právo podať sťažnosť u Úradu na
ochranu osobných údajov, so sídlom Hraničná 12, 820 07
Bratislava 27, Slovenská republika, ak má za to, že Správca
pri spracovaní osobných údajov postupuje v rozpore s
Nariadením.
I. Úvodné ustanovenia
-
Definície
-
Predávajúci: Nábytok JUKO, s r.o., IČO 36 684 741, Belanského 2725, 024 01 Kysucké Nové Mesto.
-
Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti (spotrebiteľ) alebo v rámci podnikania (ne-spotrebiteľ) (Obchodné podmienky vzor 2025 159€ od advokáta - Startsro).
-
Rozsah platnosti
-
Zmeny zákonov
II. Dodanie a prevzatie tovaru
-
Platba pred prevzatím
-
Lehota na vyzdvihnutie
-
Dodacie lehoty
-
Miesto prevzatia
III. Ceny
-
Zmluvná cena
-
Daňové zaťaženie
IV. Platobné podmienky
-
Spôsoby platby
-
Záloha pri tovare na objednávku
-
Zmluvná pokuta
V. Výhrada vlastníctva
VI. Zodpovednosť za vady
-
Záručná doba
-
Reklamácia
-
Práva z vadného plnenia
-
Alternatívne riešenie sporov
VII. Záverečné ustanovenia
-
Právne predpisy
-
Písomná forma
-
Postúpenie pohľadávky
VIII. Informácie o spracovaní osobných údajov
-
Správca údajov
-
Zásady spracovania
-
Rozsah údajov
-
Práva subjektu údajov
-
Dokumentácia a aktualizácie